رفع موهای زائد و ناخواسته(بخش 2 ) کاشت مو در تبریز
نویسنده : admin - ساعت 10:53 روز 16 آذر 1395برچسب:,

هایپرتکوزیس hyperthecosis :
این حالت به افزایش تعداد موهای بدن اطلاق می شود و معمولا به صورت واکنش ناخواسته به دارو هائی نظیر فنی توئین، پنی سیلامین، ماینوکسیدیل، سیکلوسپورین، بیماریهای داخلی مانند هیپرتیروئیدیسم، پورفیری، درماتومیوزیت و بی اشتهایی عصبی مشاهده می شود.
فاکتور هائی مانند نژاد، چاقی و مقاومت به انسولین در شرایط هیپرانسولینمی از عوامل مستعد کننده جهت ایجاد موهای زاید است. از نظر اپیدمیولوژی ۸ درصد زنان بالغ مبتلا به این بیماری هستند باید توجه داشت ویریلیسم واقعی نادر است و میزان بروز آن یک مورد درصد هزار نفر می باشد.

درمانگاه حکیمان بهترین و مجهزترین مرکز زیبایی ، پوست، زیبایی و کاشت مو در تبریز


تشخیص آزمایشگاهی :
زنان مبتلا به هیرسوتیسم خفیف با خونریزی ماهیانه منظم و سابقه مثبت فامیلی نیاز به تست های آزمایشگاهی ندارند.
بررسی آزمایشگاهی در موارد لزوم عبارتنداز اندازه گیری تستوسترون سرم،  -۱۷ آلفا هیدروکسی پروژسترون، دی هیدرواپی آندرستون سولفات (DHEA-S ) پرولاکتین FSH,LH, و اندازه گیری سطح آزاد کورتیزول در ادرار ۲۴ ساعته در موارد مشکوک به سندروم کوشینگ.

کلینیک زیبایی و کاشت مو در تبریز ، با متخصصین مجرب

کاشت مو در تبریز


همچنین سونوگرافی تخمدانها جهت کشف کیست های تخمدان و CT Scan غدد آدرنال ضروری است.

درمان :
پروتکل درمان شامل درمان داروئی و درمان های مکانیکی و زیبائی جهت رفع موهای ناخواسته می باشد. درمان داروئی عبارت است از تجویز دارو های ضد بارداری خوراکی، آنتی آندروژنها و فیناستراید. با اینکه استفاده از فیناستراید در درمان هیرسوتیسم مورد تایید FDA نیست اما مطالعات متعدد کارائی قابل قبول این دارو را نشان داده است.
درمان های مکانیکی شامل انواع روش های اپیلاسیون، بی رنگ کردن موها، الکترولیز، و استفاده از لیزر و IPL می باشد. دراین میان فقط الکترولیز و درمان با لیزر و یا IPL به عنوان روش های دائمی از بین برنده موها محسوب می شوند. استفاده از درمان های داروئی نتایج قابل توجهی به دنبال داشته و معمولا از رشد موها جلوگیری می کند و در صورت رشد مجدد، موهای جدید ضخامت کمتری دارند.

راه حل هایی پیرامون ریزش مو را در کلینیک تخصصی کاشت مو در تبریز
با این حال درمان های داروئی روی رنگ و ضخامت موهای موجود تغییر محسوسی ایجاد نمی کنند. لذا استفاده از درمان های مکانیکی و زیبائی ضروری است.
همانطور که ذکر شد درمانهای مکانیکی مانند انواع روشهای اپیلاسیون یا بی رنگ کردن موها باعث از بین رفتن آنها نمی شوند. استفاده از الکترولیز به علت هزینه بالا و نیاز به زمان درمانی طولانی، و همچنین دردناک بودن و احتمال ایجاد اسکار محدود شده است.
در حال حاضر تنها تکنولوژی موثر در کاهش تراکم موها و رفع موهای ناخواسته و ایجاد اثرات طولانی مدت، استفاده از انرژی لیزر و IPL می باشد. علاوه بر روشهای فوق، تغییرات شیوه زندگی و کاهش وزن کارائی درمان را افزایش می دهند.

 

منبع : سایت دکتر معیری



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: